My Blog

יצירה בנייר, עיצוב מוצרים, יצירה דיגיטלית, הדרכות, השראה וידע
אוק 25
2022
Write a comment

איזה מוצר נהדר קריקאט הכינו לנו!! הנה סקירה ראשונית

אז סוף סוף מצאתי את הזמן לשבת ולהתנסות עם המשטח הנפלא שקריקאט הוציאו למכונת הקריקאט מייקר 3 להכנת כרטיסים!! 😍 המשטח כבר הגיע אלי היישר מאמזון לפני זמן מה, אבל רק עכשיו ממש ישבתי לשחק איתו קצת 😜

כמו שכבר ציינתי המשטח הוא עבור הכנת כרטיסים, יש בו מקום להכנת 4 כרטיסים בו זמנית וזה פשוט נהדר, במיוחד כשמדובר בכרטיסי האינסרט למיניהם.

כשמכינים יותר מכרטיס 1 (ניתן להכין כל פעם בין 1-4 לפי בחירתכם) נדרש שכל הכרטיסים יהיו באותו הגודל, לא ניתן לשלב בין הגדלים בפעם אחת.

המשטח נוח לשימוש וקל ל"תפעל" אותו גם מול המערכת עצמה. השימוש במשטח נהדר במיוחד גם אם אתם צריכים להכין כמות של כרטיסים מאותו עיצוב וכד'.

ניתן להשתמש בעיצובים מוכנים בדיז'יין ספייס או להכין מקוריים שלכם - יש תבניות ריקות מוכנות לכך, ניתן גם במקום כרטיסי אינסרט להכין פשוט כרטיסי cutaway, לשלב ציורים וכיתוב עם העטים, לבצע הבלטות ולהשתמש בפויל, וגם שזה מגניב יותר - לרשום בתוך הכרטיס מלל או לצייר ציור באמצעות הכלים, בעצם מקפלים הפוך את הכרטיס ומוסיפים את העיצוב הפנימי - קיצר, מלא אפשרויות 😊

בשביל כרטיסי האינסרט ניתן לרכוש חבילות מוכנות מראש עם כל חלקי הבסיס הנדרשים להכנה של קריקאט. החבילות שמיועדות למכשיר קירקאט ג'וי מותאמות גם למייקר 3, רק שבמייקר 3 נוספו לנו עוד מידות גדולות יותר ולכן גם להן יש מארזים. המארזים מגוונים ומגיעים בצבעוניות שונה.

אבל, מי שלא רכש חבילות מוכנות כאלה, תמיד אתם יכולים להכין בעצמכם את הנדרש מקארדסטוקים שיש לכם בבית לפי המידות וההנחיות.

גם אני בהתחלה לא רכשתי את המארזים המוכנים אלא פשוט לקחתי את המידות של הכרטיסים שניתן להכין עם המשטח והכנתי לעצמי. אגב, השתמשתי גם במידות האלה כדי להכין את הכרטיסים המוכנים שיש בדיז'יין ספייס על גבי משטח רגיל כשלא היה לי את משטח הכרטיסים, ובואו הכי נוח שיש תמיד מול העיניים אז ריכזתי את כל המידות בטבלה כמובן לשימושכם.

טיפים חשובים

♥ תמיד תסירו את 2 רצועות המגן לפני השימוש במשטח, גם אם אתם מתכוונים להכין רק כרטיס אחד בצד ספציפי. זאת, על מנת שלא יתקעו לכם במכונה בעת השימוש, שימו לב, כשאתם מסיימים עם המשטח ומחזירים את את רצועות המגן, הצד המבריק תמיד יהיה כלפי מטה והצד המט כלפי מעלה.

 

♥ קצת קשה להרים את הכיס כדי להכניס את בסיס הכרטיס, תיעזרו בכלי דק (עישוב, שכפטל, פינצטה, דוקרן) והכל יזרום לכם.

♥ כאשר אתם מכניסים את בסיסי הכרטיסים לכיס במשטח, תוודאו שהם יושבים / ממוקמים טוב בהתאם לגודל שאותו בחרתם וכמובן שצמודים כלפי המסגרת העליונה, על מנת שהחיתוכים והציורים יצאו בול כמו שתכננתם, גם אני חירבתי איזה כרטיס בהתחלה 😂, המשטח דביק היטב וזה מעולה כי הוא מחזיק לנו את הכרטיסים, אז לא להבהל. לאחר שימוש בו הדבק יחלש ואז הברייר נכנס לתפקיד שלו כמו במשטחים הרגילים.

♥ הדבר העיקרי שקצת מבאס אותי לפחות כרגע שהמשטח מיועד לשימוש של עד 20 כרטיסים בכל רבע, שזה מס' דיי נמוך בשביל מישהי שממש אוהבת להכין כרטיסים 😜 אבל אנחנו עוד נבדוק את העניין הזה בהמשך.

♥ חשוב - לעומת שאר משטחי קריקאט, שניתן להפוך ולהכניס למכונה מכל צד שנבחר, את המשטח הזה אפשר להכניס רק מהצד העליון שלו (איפה שרשום מצד שמאל cricut ובאמצע את החור), המכונה תדע לקרוא אותו רק ככה.

  • ♥ המשטח ארוך יותר ממשטחים רגילים, שימו לב שהשארתם מספיק מקום בשבילו מאחורי המכונה.

♥ וודאו שהגלגלים הלבנים במכונה (star wheels) ממורכזים כך שכאשר המשטח נכנס הם יסעו בול על האמצע שלו, גם ישפר את האחיזה בו אבל חשוב לא פחות - כך הם לא ילכלכו לכם את הכרטיסים במשטח.

הנה כמה דוגמאות לכרטיסים בגדלים שונים

סרטון דוגמה להכנת כרטיס Cutaway עם רקע וולום בהטבעת זהב 

סרטון דוגמה להכנת כרטיס אינסרט עם כיתוב פנימי 

לסיכום, 

ברור שאפשר גם להכין כרטיסים בלעדיו והם יוצאים לא פחות מושלמים ואז גם תמיד אפשר להשתולל עם הגדלים ולא לעבוד רק לפי גדלים מובנים.

אבל - לדעתי האישית מדובר על עוד מוצר מעולה מבית קריקאט, שרק מעשיר את העבודה שלנו עם המכונה וכיפי לשימוש, ואין מה לעשות הוא נוח ומקצר תהליכים כשצריכים, הכל פשוט יותר 😉 אני ממש אהבתי אותו ואת התוצאות שהוא נותן, בטוח שאמשיך להתנסות איתו ולגלות כל מה שעדיין לא הספקתי 😜

ועד לפוסט הבא...

It's All About The Little Thing's ♥

B

Say something here...
Cancel
You are guest
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.